• 2025 جيتور

    TBD
  • ضوء هايت

    • سعة المحرك (لتر)

      2.0

    • قوة الحصان (BHP)

      254

    • نوع النقل

      8AT

    • نوع الوقود

      بنزين

    • المسافة المقطوعة

    • سعة المقاعد

      5

  • ميزات

    • معلومات السيارة

      • نوع السيارةSUV
      • زمن التسارع من 0 إلى 100 كم/س (بالثواني)8.6
    • الأبعاد

      • سعة المقاعد5
      • الطول (مم)4705
      • العرض (مم)1967
      • الارتفاع (مم)1843
      • قاعدة العجلات2800
      • المسافة بين العجلتين الأماميتين (مم)1690
      • المسافة بين العجلتين الخلفيتين (مم)1700
      • سعة الصندوق574
      • الخلوص الأرضي199
    • كفاءة استهلاك الوقود

      • كفاءة استهلاك الوقود (كم/لتر)
      • سعة خزان الوقود (لتر)70
    • التصميم الخارجي

      • حامل أمتعة على السقف
    • الداخلية

      • كاميرا بزاوية 540 درجة
    • عوامل السلامة

      • نظام كشف التصادمRear
      • تحذير النقطة العمياء
      • نظام منع انغلاق الفرامل(ABS)
      • توزيع قوة الكبح الإلكتروني (EBD/CBC)
      • نظام المساعدة على الفرملة (EBA/BA)
      • نظام التحكم في الجر (مثل TCS / ASR)
      • نظام ثبات المركبة (مثل ESP / DSC)
      • نظام التحذير النشط للسلامة
      • نقطة تثبيت مقعد الأطفال (ISOFIX)
      • قفل أمان للأطفال
    • ناقل الحركة

      • نوع ناقل الحركة8AT
    • الهيكل / التوجيه

      • نوع نظام الدفعدفع أمامي
      • نوع نظام التعليق الأماميMacPherson
      • نوع نظام التعليق الخلفيMulti-link
    • العجلات / المكابح

      • أقراص الفرامل الأمامية ذات التهوية
      • نوع الفرامل الخلفيةDisc
      • مقاس الإطارات الأمامية235/60 R19
      • مقاس الإطار الخلفي235/60 R19
    • المحرك

      • سعة المحرك (لتر)2.0
      • نوع الوقودبنزين
      • القدرة الحصانية (حصان بخاري)254
    • الاتصال الذكي

      • نظام التحكم في نزول المنحدرات (HDC)
      • نظام مراقبة ضغط الإطارات(TPMS)
      • نظام توجيه كهربائي
      • مثبت سرعة
      • مساعد صعود المرتفعات (HAC)
      • فرامل انتظار كهربائية (EPB)
      • تحذير فتح الباب

Jetour T1 مراجعة المستخدم

3.8 / 5.0

1 تقييمات
كتابة
  • 4.5
    القيمة مقابل المال
  • 4.0
    المظهر الخارجي
  • 4.0
    المساحة
  • 3.5
    السلامة
  • 3.0
    اقتصاد الوقود

عبد لطيف محمد

16 أكتوبر

3.8

I used to own a small, fuel-efficient petrol car that consumed around 7 liters per 100 km. Most of my driving was for commuting — around 65 km daily — and on weekends or holidays, we’d go for drives around Sharjah or head out for desert trips and camping. We even did a couple of long road trips each year. The car was great in the city, but the trunk was too small, and it couldn’t fit all the camping gear. What annoyed me most was the low ground clearance — I kept scraping speed bumps or rocks. So, I decided it was time for a change, and I started looking for a hybrid vehicle that could handle light off-road use. I came across the Jetour, and I was genuinely impressed. The design looks bold and premium. I started researching and comparing, and after a test drive, I was convinced it was the right fit for me. I’ve had it for about 20 days now and already driven over 2,000 km. We’ve taken it on trips — including mountain roads and rough trails — and the car held up really well. It handled steep climbs and sharp angles with ease, even in narrow, unpaved areas. Of course, I’d recommend some driving experience for off-roading, since it’s front-wheel drive, and on really steep inclines, the front tires might slip a bit. The interior is spacious — I was able to load all the camping equipment, and with the rear seats folded down, we laid out an air mattress and turned it into a bed for two! One of my favorite features is the external power outlet — we used it to run a kettle, coffee machine, grill, and even boil water for cooking or tea. It’s basically a complete outdoor setup on wheels. As for downsides, first is the wind noise — which is expected with its boxy shape. Second, the charging speed is a bit slow — it takes more than an hour to go from 20% to 100%, while other cars can charge at 60 kW in the same time. Lastly, the infotainment system needs improvement — it’s a bit underwhelming. But despite all that, I feel I made a great choice. It’s a hybrid, has a strong design, is highly practical, and suits my lifestyle perfectly — especially for those who love off-road adventures and camping.